FAQ

EVENT: Hoe kan ik een teamevent aanvragen/reserveren?

Klik op groepsaanvraag onderaan de pagina. Vul de verplichte velden van het aanvraagformulier in. Klik op verzenden

U kunt ons ook telefonisch bereiken van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u op het nummer +32 (0)2 227 46 75.

EVENT: Wat is de prijs?

De prijs vindt u telkens bij de uitleg van ieder event. 

Wij wensen er de aandacht op te vestigen dat dit richtprijzen zijn op basis van minimum 20 deelnemers.  We hanteren aangepaste prijzen in geval van minder dan 20 of meer dan 50 aantal personen. Alle formules kunnen eveneens aangepast worden naargelang het budget en bepaalde voorkeuren. 

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

EVENT: Weten wij op voorhand in welke restaurants we zullen eten bij de culinaire wandelingen?

Discover Belgium wil jullie verrassen maar indien gewenst worden de namen van de restaurants en het menu op voorhand doorgegeven. 

Wij werken met een uitgebreid netwerk van kwalitatieve en goed geselecteerde partners. Bij het opstellen van het programma kan je als klant wel een voorkeur meegeven van een bepaald restaurant maar wij moeten echter wel rekening houden met de beschikbaarheid van de restaurants, de grootte van de groepen, …  

VOOR HOEVEEL PERSONEN KAN IK EEN EVENEMENT ORGANISEREN?

We werken uitsluitend voor bedrijven of organisaties en groepen. 

Onze richtprijzen die vermeld staan bij elk event zijn gebaseerd op een minimum aantal van 20 personen. In de prijs zit een algemene organisatiekost verrekend die bij een lager aantal deelnemers zal herverdeeld worden en bijgevolg de prijs per persoon zal verhogen. 

Een event organiseren voor een heel kleine groep (< 10 personen) is uiteraard altijd mogelijk maar het verleden heeft ons geleerd dat de verhoging van de prijs per persoon niet evenredig is met de waarde die de klant percipieert. Voor ons is namelijk een 100% tevredenheidsgevoel nu eenmaal belangrijk. Wij vragen dan ook aan onze klanten zich goed bewust te zijn van deze prijshantering t.o.v. het event, het aantal deelnemers en de organisatie die erbij komt kijken.    

MIJN FAVORIETE STAD STAAT NIET IN JULLIE LIJST…

De 20 steden die we aanbieden, zijn zorgvuldig door ons team uitgekozen en liggen verspreid in heel België. In elke stad werken we met officiële gidsen en hebben we de resto-adresjes en workshop mogelijkheden op voorhand gescreend. Daarom willen we ons graag zoveel mogelijk houden aan onze geselecteerde steden.

WIJ HEBBEN EEN GROEP VAN ALLE LEEFTIJDEN. HOUDEN JULLIE DAAR REKENING MEE?

Uiteraard! Wij hebben rustige activiteiten of wat pittigere stadsspelen. Een gemixte groep? Dan werken we een mooie formule uit op maat zodat iedereen zich comfortabel voelt.

HOEVEEL KILOMETER WANDEL JE TIJDENS EEN CULINAIRE TOCHT?

Willen jullie een korte rustige wandeling van 4 à 5 kilometer of mag het net ietsje meer zijn? Wij kijken altijd naar de samenstelling van de groep en passen een mouw aan elke vraag. Is er iemand die minder mobiel is? Dan zorgen we bijvoorbeeld voor een aangepast parcours of een shuttle.

HOUDEN JULLIE REKENING MET DIETEN EN INTOLERANTIES?

Natuurlijk! Wij vragen wel om dit op voorhand door te geven zodat wij onze culinaire partners tijdig op de hoogte kunnen brengen.

IK HEB EEN INTERNATIONALE GROEP. ZIJN ER VERSCHILLENDE TALEN MOGELIJK?

Wij zouden geen echte Belgen zijn als we niet perfect meertalig zijn.

Onze gidsen spreken NL, FR, EN, ES en DE en de event managers van Discover Belgium staan je graag te woord in NL, FR en EN.

KUNNEN JULLIE OOK OVERNACHTINGEN EN VERVOER REGELEN?

Zeker! In combinatie met een specifiek event regelen wij met alle plezier hotelovernachtingen, meeting rooms, transfers en eventueel luchthavenvervoer.

IK WIL NOG GRAAG EEN CADEAUTJE VOORZIEN VOOR ELKE DEELNEMER

Goed idee! Wij zorgen altijd voor een groepsfoto, maar indien gewenst kunnen wij ook een kleine attentie of een geschenkmand voorzien voor elke deelnemer. Onze voorkeur gaat uit naar lokale streekproducten die gelinkt zijn aan jullie activiteit. Een smaakvol stadsspel in Gent? Dan voorzien we bijvoorbeeld een zakje met chocolade pralines, Gentse cuberdons, lokale koekjes, mandje met verschillende lokale bieren, geschenkmand met streekproducten, … .

IK HEB NOG EEN ANDERE VRAAG …

Dan mag je die zeker stellen! Onze energieke event managers staan je graag te woord. 


HOE KAN IK EEN EVENT BETALEN

Na het ontvangen van een ondertekende offerte vragen wij u een minimum voorschot van € 500 te storten op rek nr. IBAN : BE95 7310 4609 3058 - BIC KREDBEB. Bij de betaling van dit voorschot wordt de reservatie beschouwd als definitief. Zo ook worden pas dan de reservaties bij de verschillende partners definitief vastgelegd.

Tien dagen voor het event vragen wij het definitief aantal deelnemers. Op basis hiervan wordt de finale factuur opgemaakt. 

Eén week voor de datum van het evenement vragen wij de betaling van het saldo, eveneens via overschrijving.

WAT GEBEURT ER BIJ ANNULERING VAN HET EVENT?

Volgende annulatiekosten zijn van toepassing:

  • tot 1 maand voor het event: 10% annulatiekosten* met een minimum van € 500
  • tussen 1 maand en 2 weken voor het event : 50% annulatiekosten op basis van het aantal deelnemers vermeld in het contract
  • tussen 2 weken en 3 werkdagen voor het event : 75% annulatiekosten op basis van het aantal deelnemers vermeld in het contract
  • vanaf 2 werkdagen tot de dag van het event of no show : 100% annulatiekosten op basis van het aantal deelnemers vermeld in het contract

*op basis van het afgesproken minimum aantal deelnemers

WANNEER KUNNEN DE EVENTS PLAATSVINDEN?

Al onze stadsontdekkingen kunnen in principe plaatsvinden wanneer je dat wenst. Maar wij dienen wel rekening te houden met de beschikbaarheid van onze partners en/of gidsen. Stadsontdekkingen met proevertjes kunnen in principe enkel overdag en soms niet op zondag georganiseerd worden. Onze culinaire wandelingen en stadsspelen kunnen zowel ’s middags als ’s avonds georganiseerd worden, rekening houdend met de openingsuren van de restaurants.

FAQ
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x